Focussen Vlaanderen
Contact maken met je beleving
Nieuws
De eerste World Day of Listening op 21/10/16 in Gent

Wanneer? vrijdag 21 oktober van 14u tot 17u

Waar? Onder de stadshal in Gent, met stoelen en/of kussens meegebracht door de 'luisteraars'. 

Wat? In het kader van de World Day of Listening willen we een soort pop-up luisterplek inrichten. Onze enige bedoeling is te luisteren naar mensen hun beleving van de huidige wereldsituatie en naar hun beleving van henzelf in deze wereld; dit vanuit 

- de idee dat we als samenleving de waarde van echt goed beluisterd worden, zonder agenda, zonder dat men in discussie gaat of wil overtuigen, veel te weinig nog kennen en dat we dit opnieuw levendig moeten maken

- de ondervinding en overtuiging dat dit onze sociale verbondenheid versterkt.

We doen dit gratis en zonder promotioneel doel. 

Meer info vind je in de internationale Facebookgroep die voor deze gelegenheid is opgericht: https://www.facebook.com/groups/Worldlistening/?fref=ts en op de Facebookpagina van Focussen Vlaanderen https://www.facebook.com/events/138915609900409/ 

en op de website http://www.worlddayoflistening.org

Dit is de gedachte achter deze dag en deze wereldwijde activiteit:

"We can go days, weeks, years, maybe even a lifetime without ever really being listened to. Then when we experience the connection of listening and being listened to, it feels like a basic human right.

We believe the world would be a better place if listening was more highly valued. Listening is about receiving how another person is struggling, without editing it or spinning it, trying to fix it, or arguing and mixing in other views. Really listening to someone allows them to understand themselves more deeply and often when something in the person has been deeply heard, they can then open up to new possibilities.

A World Day of Listening is the result of many Listeners from around the world, representing many traditions and approaches or none, working together. We do not promote any doctrine, political or religious view, we are not pushing for any outcome, and we are not marketing any product."

Terug naar overzicht
Geef uw gebruikersnaam en wachtwoord in:
Blijf ingelogd:
Wachtwoord vergeten?